El sector de la missatgeria recupera la seva fortalesa prepandemia i es prepara per a un bon quart trimestre

Documentación física y teletrabajo

The Mail Company augura una ràpida recuperació del sector de missatgeria després del sotrac de la pandèmia. Així ho indiquen les xifres de gestió d’operacions de la companyia, que reflecteixen fidelment l’evolució de el sector durant els últims anys.

Durant aquest 2021 els números ja mostren un creixement molt encoratjador de dos dígits i, si bé encara no s’han recuperat les xifres de 2020, si seguim amb aquestes taxes de creixement s’auguren bons resultats per al tancament d’aquest exercici“, assegura Sergi González, Responsable d’operacions Comercials i Màrqueting de The Mail Company, després de l’anàlisi de les dades obtingudes per la plataforma de gestió d’operacions de l’empresa, GIO.

2020: TANCAMENT EN NÚMEROS VERDS MALGRAT TOT

En els primers dos mesos de 2020, les xifres de transaccions de missatgeria registrades per The Mail Company creixien mensualment a ritme de dos dígits respecte a l’exercici anterior. Amb l’arribada de la pandèmia, GIO registra una brusca frenada del creixement interanual dels serveis de missatgeria en els mesos d’abril i maig, una dada paral·lela a la situació d’aturada que va experimentar tot el sector en aquests mesos. Especialment a l’abril, es produeix el major descens de consum, superant-se el 40% de caiguda mensual, i confirmant el que es veia en tots els mitjans de comunicació: les empreses havien frenat dràsticament la seva activitat de negoci i no intercanviaven documentació.

En paral·lel, la missatgeria internacional mostrava un impacte de la pandèmia encara més acusat: ja al març de 2020 l’activitat de les empreses espanyoles pel que fa al seu intercanvi de documentació i paqueteria amb empreses de l’exterior va patir una dràstica reducció de més del 45% de l’activitat, arribant a fregar una reducció total de gairebé el 90% en els següents mesos. Les empreses no enviaven res fora.

A partir de juny i coincidint amb el bon temps i la desescalada de l’estiu, s’inicia una tímida però gradual recuperació de l’activitat de missatgeria nacional que, per a algunes empreses com The Mail Company, es va traduir en una lleu millora de l’activitat anual comparada amb 2019. No va passar així en l’àmbit de la missatgeria internacional, que va experimentar un important garrotada, arribant a aconseguir pèrdues d’al voltant del 40%.

2021: ARRIBA LA RECUPERACIÓ

Des d’inicis d’any les xifres de la plataforma GIO registren un augment sostingut de l’activitat mensual de missatgeria fins a recuperar gran part del creixement perdut el 2020. Aquest març l’increment dels serveis de missatgeria a Espanya va ser de pràcticament el 100%, és a dir , es va duplicar l’activitat. I els números han seguit creixent, de manera que la projecció de les dades suggereix que a final de l’any les taxes de creixement es mantindran.

El mateix ha succeït a nivell internacional: a l’abril i maig de 2021 l’intercanvi de documentació amb clients, proveïdors i filials d’altres països es va multiplicar pràcticament per set respecte als mateixos mesos de l’any anterior, mostrant clarament l’inici de la recuperació del negoci internacional. Comparant els mesos just des de l’esclat de la pandèmia (d’abril en endavant), les xifres de la missatgeria internacional de 2021 ja superen no només les de 2020 sinó també les de 2019 en els mateixos mesos de l’any, el que suggereix que el sector s’està recuperant amb ímpetu.

En definitiva, si tot segueix pel mateix camí, s’augura un creixement del sector de la missatgeria i paqueteria professional, i també de l’economia espanyola“, conclou González.

GIO, EINA DE GESTIÓ INTEGRAL D’OPERACIONS

GIO, la plataforma de gestió integrada d’operacions de The Mail Company, a través de la qual els seus clients gestionen tots els serveis, administra anualment més de mig milió de transaccions de missatgeria per part de centenars d’empreses a Espanya i desenes d’empreses proveïdores de serveis de transport. Gràcies a això, es constitueix com una eina excel·lent per analitzar l’evolució del sector de la missatgeria al nostre país i elaborar projeccions a futur, com demostra el paral·lelisme de dades amb les xifres del sector.

Gràcies a GIO, durant la crisi sanitària els empleats dels clients de The Mail Company han pogut continuar gestionant sense interrupcions els serveis d’intercanvi físic de documentació. Amb un simple navegador web i sense canviar la seva operativa, el missatger anava a recollir el document a la casa de l’empleat i no es va interrompre el servei.

Algunes empreses han anat un pas més enllà incorporant sistemes d’enviament digital, reduint considerablement els costos i agilitzant els temps d’entrega i la traçabilitat absoluta. Això ha estat així gràcies a la solució d’e-Courier Management de The Mail Company, que incorpora una solució de comunicació electrònica certificada.

El sector del correu i missatgeria a Espanya va assolir una facturació de 7.450 milions d’euros el 2019, segons dades d’IFMA Espanya, amb 14.941 empreses que donaven feina a prop de 50.000 treballadors. La seva participació estratègica a la base de la major part de l’activitat mercantil el converteix en un predictor de l’evolució econòmica de país. Les dades llançats per GIO, per tant, proporcionen una visió excel·lent d’ella.

e-Courier Management: gestió integral de missatgeria amb eines d’estalvi i tecnologia 100% personalitzable

e-Courier Management és un model web que permet la gestió integral dels serveis de missatgeria i paqueteria de qualsevol organització mitjançant la plataforma GIO. Es tracta d’una solució única al mercat espanyol, amb cobertura territorial integral, que posa a disposició dels clients, a través d’una única interlocució i factura, un ampli pool de partners i una tecnologia 100% personalitzable adaptada a cada client.

GIO permet la sol·licitud de serveis en format web, preu predictiu, traçabilitat logística i atenció al client a través d’un únic canal. Permet una veritable administració dels pressupostos de missatgeria mitjançant eines orientades a l’estalvi: control de costos en temps real, límits pressupostaris per unitat de negoci o centre de costos, establir diferents perfils d’usuari per nivells d’urgència o sistemes d’aprovació de serveis. Igualment, el client disposa d’una gestió analítica de la facturació fins a quatre nivells, amb tots els detalls necessaris per a la seva ràpida revisió.